Óvoda-iskola program

Céljaink:

  • Az iskola adottságának, feltételeinek, pedagógiai programjának megismertetése a szülőkkel.
  • Az óvoda-iskola átmenet könnyítése, kudarcok elkerülése.
  • A leendő tanítók, gyermekek és szüleik megismerkedése, együttműködésük kialakítása.
  • Szabadidő hasznos eltöltéséhez programok biztosítása.
  • Hatékony együttműködés az óvónőkkel,óvodai fejlesztőpedagógussal annak érdekében,hogy az iskolába lépő gyermekek személyiségét,szociális hátterét, tanuláshoz szükséges képességeit minél jobban megismerjék a leendő tanítók.

A program tematikája

I. Együttműködési ütemterv 5-6 évesek részére októbertől júniusig

  • „Iskolaposta” játékos ismerkedő foglalkozások. Az iskola diákpostása felkeresi az óvodásokat és mindenkinek átad egy névre szóló levelet, melyben rajzos képességfejlesztő feladatokat kapnak. Két hét után a kész feladatokat visszajuttatják az iskolaposta ládájába. Az eredményhirdetést az Iskolanyitogatón tartjuk, a legügyesebbek oklevelet, ajándékot kapnak.
  • Mese, mese, mátka… bábfoglalkozások
  • Kinder Kuckó foglalkozások, melynek keretében a óvodások német nyelvű játékos ismerkedő foglalkozásokon vesznek részt Kis Zoltán tanítón vezetésével
  • Játssz velünk! játékos képességfejlesztő foglalkozások
  • Előadássorozat szülőknek (pszichológus, gyermekorvos, gyógypedagógus)
  • „Iskolanyitogató”-mesés keretjátékba illesztett ismerkedő foglalkozás
  • „Ülj közénk!”- nyílt tanítási napok
  • Közös rajzpályázat projektmunka, családi nap, ünnepek
  • Szabadidőben kézműves foglalkozás
  • Szülők tájékoztatása szülői értekezleteken, információs lapokon, plakátokon, iskolabörzén, honlapon
  • Közös ünnepek
  • Szakmai együttműködés az óvoda pedagógusaival, közös nevelési értekezlet

II. Iskolába lépést követő átmeneti időszak programja szeptembertől október végéig.

  • Ismerkedő foglalkozás az elsősök számára augusztus végén
  • Tanévnyitó – az elsősök befogadása
  • 6-8 hét (szeptembertől október végéig) beilleszkedést megkönnyítő átmeneti szakasz (kötetlen órák, sok játék, mozgás, pihenési lehetőség), képességfejlesztő program
  • Óvónőkkel való konzultáció a tanulókról
  • Családlátogatás adott szempontok szerint
  • Szülői értekezlet az első tanítási napon
  • Diagnosztikai felmérés a tanulók képességeinek megismerése érdekében
  • Portfolió a tanulók fejlődéséről
  • Drámapedagógia eszközeivel a beilleszkedés segítése
  • Fejlesztőpedagógus – egyéni fejlesztési terv
  • Szakkörök

III. Középső csoportot érintő program

április – május 4-5 éveseknek
Szülők tájékoztatása iskola által kínált programokról

  • Játékos foglalkozások

Hozzászólások lezárva.