Céljaink:
- Az iskola adottságának, feltételeinek, pedagógiai programjának megismertetése a szülőkkel.
- Az óvoda-iskola átmenet könnyítése, kudarcok elkerülése.
- A leendő tanítók, gyermekek és szüleik megismerkedése, együttműködésük kialakítása.
- Szabadidő hasznos eltöltéséhez programok biztosítása.
- Hatékony együttműködés az óvónőkkel,óvodai fejlesztőpedagógussal annak érdekében,hogy az iskolába lépő gyermekek személyiségét,szociális hátterét, tanuláshoz szükséges képességeit minél jobban megismerjék a leendő tanítók.
A program tematikája
I. Együttműködési ütemterv 5-6 évesek részére októbertől júniusig
- „Iskolaposta” játékos ismerkedő foglalkozások. Az iskola diákpostása felkeresi az óvodásokat és mindenkinek átad egy névre szóló levelet, melyben rajzos képességfejlesztő feladatokat kapnak. Két hét után a kész feladatokat visszajuttatják az iskolaposta ládájába. Az eredményhirdetést az Iskolanyitogatón tartjuk, a legügyesebbek oklevelet, ajándékot kapnak.
- Mese, mese, mátka… bábfoglalkozások
- Kinder Kuckó foglalkozások, melynek keretében a óvodások német nyelvű játékos ismerkedő foglalkozásokon vesznek részt Kis Zoltán tanítón vezetésével
- Játssz velünk! játékos képességfejlesztő foglalkozások
- Előadássorozat szülőknek (pszichológus, gyermekorvos, gyógypedagógus)
- „Iskolanyitogató”-mesés keretjátékba illesztett ismerkedő foglalkozás
- „Ülj közénk!”- nyílt tanítási napok
- Közös rajzpályázat projektmunka, családi nap, ünnepek
- Szabadidőben kézműves foglalkozás
- Szülők tájékoztatása szülői értekezleteken, információs lapokon, plakátokon, iskolabörzén, honlapon
- Közös ünnepek
- Szakmai együttműködés az óvoda pedagógusaival, közös nevelési értekezlet
II. Iskolába lépést követő átmeneti időszak programja szeptembertől október végéig.
- Ismerkedő foglalkozás az elsősök számára augusztus végén
- Tanévnyitó – az elsősök befogadása
- 6-8 hét (szeptembertől október végéig) beilleszkedést megkönnyítő átmeneti szakasz (kötetlen órák, sok játék, mozgás, pihenési lehetőség), képességfejlesztő program
- Óvónőkkel való konzultáció a tanulókról
- Családlátogatás adott szempontok szerint
- Szülői értekezlet az első tanítási napon
- Diagnosztikai felmérés a tanulók képességeinek megismerése érdekében
- Portfolió a tanulók fejlődéséről
- Drámapedagógia eszközeivel a beilleszkedés segítése
- Fejlesztőpedagógus – egyéni fejlesztési terv
- Szakkörök
III. Középső csoportot érintő program
április – május 4-5 éveseknek
Szülők tájékoztatása iskola által kínált programokról
- Játékos foglalkozások